Om du skulle inse att din betalterminal är antingen förlorad eller stulen,vidta omedelbart följande dessa åtgärder:
OBS: Kontakta
Westpay (
support@westpay.se) för att anmäla den saknade terminalen och ge svar på frågorna som listas i frågeformuläret nedan.
Förlorad eller stulen betalterminal anmälningsformulär:
Fyll i detta formulär för att rapportera din förlorade eller stulena betalterminal. Besvara varje fråga i detalj.
|
- Modell och serienummer
Ange terminalens modell och serienummer
Note: Om det behövs kan man bestäma serienumret genom att korshänvisa till terminaler i sin butik med listan i access portal.
- Plats för förlust/stöld
Var försvann eller blev terminalen stulen?
- Omständigheter
hur hände detta?
- insikt
Hur fick du reda på att terminalen försvann?
- Terminalstatus
Var terminalen i aktiv användning, eller var den fortfarande i original förpackning med obruten säkerhetsförsegling?
- Polisrapport
Om du misstänker stöld, gjorde du en polisanmälan? -Om ja, bifoga polisanmälan till oss -Om inte, gör en polisanmälan och skicka den till Westpay (support@westpay.se) Så snart som möjligt.
- Förebyggande åtgärder
Vilka åtgärder har du vidtagit för att förhindra att detta händer igen?
|