Den här guiden förklarar hur du integrerar Klarna som en alternativ betalningsmetod.
Krav
Om du är osäker på om Klarna stöds av din terminal som ett alternativt betalningsalternativ, vänligen kontakta Westpay, din POS-systemleverantör eller någon annan partner kopplad till Westpay.
Instruktioner
Följ dessa steg för att använda Klarna:
1. Kontakta Westpay. Du behöver ha följande information tillhands;
- Erforderligt avtal; Klarna-betalningar med i butik (ej KCO)
- Företagsnamn
- Beräknad årlig Klarna-volym
- Genomsnittligt ordervärde (AOV)
- Segment (typ av produkter du säljer)
- Markets (SE)
- Organisationsnummer
- Behörig undertecknares namn och e-postadress
- Kontaktinformation (om Westpay behöver kontakta Klarna för din räkning)
2. Teckna avtalet med Klarna. När underwriting och KYC är klara kommer Klarna att maila dig installationsdetaljerna.
3. Logga in på Klarna Merchant-portalen med den angivna informationen.
4. Generera nya API-nycklar för Klarna genom att gå till "Inställningar" och välj "Klarna API-nycklar."
- Ditt Klarna Användarnamn (UID) och lösenord.
- Terminal-ID som kommer att användas med Klarna.
Hör av dig och maila din förfrågan till: support@westpay.se
När du har delat denna information kommer Westpay Sales Admin att ta hand om installationsprocessen åt dig;
- De kommer att konfigurera dina terminaler för att sömlöst integreras med Klarna.
- Du kommer att få ett meddelande från dem när allt är konfigurerat och redo att köras.
Tänk på att de specifika stegen kan variera något beroende på dina unika affärsförhållanden och avtal med Klarna. Se alltid de detaljerade instruktionerna från Klarna eller Westway och tveka inte att kontakta dem direkt om du har några frågor eller behöver hjälp.