POSAPP
I den här artikeln kommer vi att guida om hur man ändrar terminal-ID i POS-applikationen:
Från skärmen där ett köp kan påbörjas, tryck på pilen i det nedre högra hörnet. | |
Tryck på "Inställningar" längst ner. | |
Bläddra till botten av menyn, och tryck på "Terminal ID". | |
Byt ut terminalens ID med hjälp av knappsatsen eller tangentbordet på skärmen. Bekräfta genom att trycka på "Ok". |
|
När den ändras kommer appen automatiskt att utföra en logon operation. Vänta tills processen är klar. |
Tip 1#: Stäng inställningsmenyn efter lyckad inloggning. I händelse av att det har misslyckats, verifiera inställningarna en gång till, det kan ha varit ett stavfel eller en nätverksavkoppling.
Tip 2#: Om parameternedladdningen misslyckas går terminalen istället till "Terminalmeny". Dessutom, om skrivare är tillgängliga, visas en utskrift som bekräftar att nedladdningen misslyckades.
STANDALONE
I den här artikeln kommer vi att guida om hur man ändrar terminal-ID i POS-applikationen:
Börja från transaktionsskärmen, tryck på "MER".
|
|
|
Tryck på motsvarande nummer på knappsatsen för att välja "Terminal meny".
|
|
Tryck på motsvarande nummer på knappsatsen för att välja "Terminalparametrar". |
|
Choose "Change" or "Accept": |
|
Ange önskat terminal-ID:
|
Tryck på den röda knappen på knappsatsen för att avsluta efter att ha bytt till det nya terminal-ID. |
Tip 1#: Stäng inställningsmenyn efter lyckad inloggning. I händelse av att det har misslyckats, verifiera inställningarna en gång till, det kan ha varit ett stavfel eller en nätverksavkoppling.
Tip 2#: Om parameternedladdningen misslyckas går terminalen istället till "Terminalmeny". Dessutom, om skrivare är tillgängliga, visas en utskrift som bekräftar att nedladdningen misslyckades.